Het nieuw ontwikkeld stukje Smiskensstraat is een straat met hoofdzakelijk verblijfsfunctie en genereert verkeer van en naar de woningen. Het straatje heeft een woonerfinrichting. Voetgangers mogen gebruik maken van de volledige straatbreedte. Omwille van de inrichting en het gebruik van de straat is het aangewezen om dit te bevestigen met de bijhorende verkeerssignalisatie.
De gemeenteraad hecht goedkeuring aan het hierna volgend aanvullend reglement op de politie van het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg inzake Smiskensstraat.
De beslissing van 24 juni 2019 en alle voorgaande beslissingen inzake het aanvullend reglement op de politie van het wegverkeer met betrekking tot de Smiskensstraat worden opgeheven.
De Smiskensstraat ligt in een zone met snelheidsbeperking van maximum 30km/u. De aanduiding gebeurt door de verkeersborden met zonale draagwijdte F4a en F4b.
De Smiskensstraat is ondergeschikt aan de Papenbruggestraat die een hoofdweg is.
Een verkeersbord B1 wordt geplaatst voor het kruispunt met de Papenbruggestraat. Een wegmarkering (dwarsstreep gevormd door witte driehoeken) conform artikel 76.2 van het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg wordt aangebracht voor de aansluiting met de Papenbruggestraat.
Ook bestuurders die vanuit de straat komen die toegang geeft naar de sporthal gelegen aan de Smiskensstraat 45 dienen voorrang te verlenen aan bestuurders die in de Smiskensstraat rijden.
Het verkeersbord B1 wordt aangebracht.
De bestuurders rijdend in de Smiskensstraat in de richting van de Papenbruggestraat genieten voorrang op de bestuurders die vanuit de parking van de sporthal komen.
Het verkeersbord B15 wordt aangebracht.
In het gedeelte van de Smiskensstraat, vanaf de parking bij het nieuwe woonproject nabij het appartementsblok met nummer 151 tot aan de Apostoliekenstraat, geldt beperkt enkelrichtingverkeer in noordelijke rijrichting. Vanop de parking kan men nog in 2 richtingen wegrijden.
Fietsers, bromfietsen klasse A en speed pedelecs worden in beide richtingen toegelaten.
De aanduiding gebeurt met de verkeersborden F19 en C1 met de onderborden M5 en M12.
Een schoolomgeving wordt aangeduid ter hoogte van de schoolingang van basisschool De Smiskens, en aansluitend aan de schoolomgeving in de Apostoliekenstraat.
De aanduiding gebeurt met het verkeersbord A23 met de schoolkinderen.
Een oversteekplaats voor voetgangers, conform artikel 76.3 van het algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en het gebruik van de openbare weg, wordt aangebracht ter hoogte van de schoolingang van basisschool De Smiskens, Smiskensstraat 58.
De aanduiding gebeurt met het verkeersbord F49.
De straat wordt ingericht als fietsstraat, aansluitend aan deze van Apostoliekenstraat.
De verkeersborden F111 en F113 worden aangebracht op alle toe- en uitgangen.
Twee parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen worden ingericht op de parking tegenover de school.
De plaatsen worden aangeduid met verkeersbord E9a voorzien van een onderbord met het pictogram met de stekker.
Tragewegverbindingen zijn voorzien naar het plein en tussen de appartementsgebouwen:
Deze omgeving is verboden voor gemotoriseerd verkeer. De aanduiding gebeurt aan de toegangen tot het plein, met het verkeersbord C3 met onderbord M2.
De toegangsweg naar de parking die gelegen is naast appartementsgebouw met nummer 151 is voorzien van een parkeerverbod.
De verkeersborden E1 met onderborden worden aangebracht.
De toegang wordt verboden voor bestuurders van voertuigen waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan 3,5 ton, in de zijstraat naar de sporthal gelegen aan de smiskensstraat 45.
Het verkeersbord C21 met onderbord GIV '+3,5t uitgezonderd laden & lossen' wordt aangebracht.
De verplichting wordt opgelegd naar rechts te rijden ter hoogte van de Apostoliekenstraat, uitgezonderd fietsers, bromfietsers klasse A en speedpedelecs.
Het verkeersbord D1 met onderbord M3 wordt aangebracht.
Er wordt een woonerf aangeduid vanaf huisnummer 147 tot 105.
De verkeersborden F12a en F12b worden geplaatst bij alle tot- en uitgangswegen.