Op de gemeenteraad van 7 maart ondervroeg ik het schepencollege - niet voor de eerste keer trouwens - over de planning en de communicatie van wegenwerken. Schepen Boogers moest toen toegeven dat de opvolging van wegenwerken en de correcte signalisatie van omleidingen vaak nog te wensen overlaat.
De afgelopen 2 maanden lijkt er nauwelijks beterschap te zijn, integendeel. De combinatie van de werken die Fiberklaar in de binnenstad doorvoert en enkele grootschalige werken (zoals de RWA-as in het oosten) zorgen voor complexe omleidingen en hinder voor het verkeer. Op zich is dat allemaal geen probleem, op voorwaarde natuurlijk dat alle omleidingen correct staan aangegeven, en de werken de afgesproken planning volgen.
Dat blijkt allesbehalve het geval te zijn. Bestuurders komen in een wirwar van oranje bordjes terecht. De ene omleiding loopt als het ware over in de andere. Daarnaast blijken borden ook nog eens foutief te zijn (omleidingen tegen de richting in), of na de werken gewoon vergeten te worden.
Ik zou dan ook van het schepencollege willen weten welke maatregelen er de afgelopen maanden genomen zijn om de problematiek van gebrekkige omleidingen en communicatie bij wegenwerken aan te pakken. Zullen er structurele maatregelen genomen worden om dit vlotter te laten verlopen?